Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-18, 12:32   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordi og sidan, det nye då og når?

Jeg synes «siden» betyr omtrent det samme som «ettersom», og «ettersom er for langt og gammeldags til at jeg bruker det muntlig. Det ligner jo på «fordi», men det er ikke helt det samme.

De eksemplene du kom med, nokon, der er jeg enig med Tallulah i at «siden»*fungerer fint hvis man lager én hel setning i stedet for spørsmål og svar. «Siden/Ettersom jeg var på visning i går, kunne jeg ikke komme da.» Men jeg ville brukt «fordi» i svar på spørsmålet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat