Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-17, 21:54   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juridisk abort

På en måte er jeg i tvil om hva jeg mener her, samtidig som jeg ikke er det, da en juridisk abort vil ramme barnet.

Det jeg er tvil på, det er det faktum at far er helt uten medbestemmelserett når et uønsket svangerskap oppstår. Det er opp til kvinnen å bestemme, noe jeg selvfølgelig er helt enig i, da det tross alt er hun som skal bære frem barnet og føde det. Men jeg har ofte tenkt på far i abortspørsmålet...Det å få et barn er rimelig drastisk, og han har null han skulel sagt. Og det både om han ikke ønsker det, mens mor vil, og motsatt når han gjerne vil bli pappa, mens mor velger abort. En rimelig hjelpesløs situasjon for en mann, uansett retning. Og joda...man kan selvfølgelig avstå fra å ha sex, om man intenst ikke ønsker et barn, men de fleste vet vel at det ikke er slik det fungerer når driftene tar overhånd.

Ei jeg kjenner ble uplanlagt gravid, med en mann som var gift. Hun var veldig klar over at det var helt og holdent hennes valg om hun skulle beholde eller ei, og hun så den kjipe situasjonen han plutselig satt i. HUn valgte å beholde, og fortalte han om dette, samtidig som hun ga han beskjed om at det var opp til han om han ville være der. Økonomisk klarte hun seg fint, så hun ville ikke ha penger fra han.

Jeg beundret henne i dette. HUn var klar for å ta rollen alene og klare seg selv, og når tiden var moden for det så skulle hun forklare barnet at faren ikke var moden for et barn, men at hun var det.

Enden på visa her ble nå at mannen skilte seg fra in kone, og gikk 110% inn for henne og babyen. Men jeg likte prinsippet.

Jo, et barn har krav på å vite sitt opphav, men i noen tilfeller så er det ikke mulig, av ulike årsaker. Det er jo feks mange adopterte som ikke aner mer enn hvilket land de kommer fra, og det finnes vel en god del barn hvor mor rett og slett ikke vet hvem far er... ONS ble plutselig til en baby gitt...

Men nei, jeg er nok totalt sett i mot at far kan få en juridisk abort. Mest fordi at det fort kan bli en hvilepute for uinteresserte fedre, pluss at det jo rammer barnet. Samtidig tenker jeg at en ordning hvor far ikke er økonomisk ansvarlig kan være på sin plass i noen tilfeller. Igjen...alle kan holde seg unna sex, men det funker ikke sånn.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat