Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-10, 13:00   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oljeleting utenfor Lofoten - for eller mot?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det er fair å mene at vi skal ta det valget, altså.

At vi skal ofre vår temmelig luksuriøse tilværelse med sykelønn fra første dag, AFP fra vi er 62, ekstremt gode pensjonistår og gratis "alt" innen helse, fordi det er best for verden.

Det er absolutt fair å tenke som så, vi har alle ulik vilje til hvor mye vi er villige til å ofre. Men det er en essensiell del av beslutningen, at det er levebrødet vårt vi velger bort. Det er arbeidsplasser, det er velferdspenger og det er fremtiden til våre barn. Vi ønsker dem en sunn planet, men vi ønsker dem også et trygt land å bo i.

(Jeg er dog av den oppfatning at man kan gjøre mye for å trygge letearbeidet og senere produksjonsarbeidet i forhold til utslipp etc. Nye brønner, nye anlegg på havbunnen, her vil teknologien være ny og miljøkravene blir stadig strengere. Utslippene som har vært har vel også mer skyldtes transporten? Altså oljetankere som går rundt omkring, og ikke knyttet til produksjonsanleggene? Her er jeg på tynn is altså, men jeg har nå engang fått inntrykk av det.)

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat