Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-18, 18:31   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om rødbeter!

Jeg elsker rødbeter. Jeg pleier ofte å bare dele i biter og ovnsbake med olje, balsamicoeddik, hvitløk, salt og pepper. Det serveres som tilbehør til hva som helst. Nydelig.

Jamie Olivers vintersalat er også god. Rødbeter, gulrøtter og rødløk deles i biter og blandes med olje, salt og pepper. Ha i en ildfast form og stek ved 190 grader i 30 minutter. Skjær loff i terninger og bland med litt olje. Legg på toppen av grønnsakene og stek 15 minutter til. Når den er ferdig drysser du over smuldret fetaost og ruccola (gjerne blandet med litt vinaigrette). Jeg serverer gjerne kylling til denne om jeg ikke vil spise den som den er.

Rødbetekeftedes:
200 g kokte rødbeter, grovrevne
2 finsnittede vårløk
50 g revet parmesan
50 g smuldret fetaost
1 vispet egg
1 ss finhakket persille
1 ss finhakket mynte
85 g loffsmuler
85 g hvetemel
salt/pepper

Bland rødbeter med vårløk, oster, egg og urter. Smak til med salt og pepper. Tilsett loffsmuler. Dekk til og sett kaldt 1 time. Form til baller (golfballstørrelse). Bland hvetemel med salt og pepper og vend bollene i melblandingen. Stek i panne et par minutter, til de er gylne på alle sider. Disse serveres i f.eks. pitabrød og/eller med couscoussalat og tzatziki.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat