Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-17, 16:04   #63
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men det blir jo en vurdering, mase og få sure unger på morran, eller bare gjøre det selv. De har allerede ansvar for å legge på plass klær, henge opp jakker, rydde rom osv. I tillegg har den ene ansvar for å rydde ut og inn av oppvaskmaskin, og den andre ansvar for tømming av søppel, så jeg har satt bort noe av det som er kjedelig.

Ja, masing og sure unger er jo selvsagt på toppen av kjedeliglista. Jeg gjør også en del kjedelige ting selv, heller enn å mase for å få andre til å gjøre det, selv om de fint kunne ha gjort det. Her går akkurat matpakkebiten heldigvis av seg selv, uten masing, siden det har vært en selvfølge så lenge. Så for ungene (og meg også, for den saks skyld) er det nesten like utenkelig at jeg skal gjøre det for dem, som om jeg fortsatt skulle knyte skoene deres eller tørke dem bak. Også har det vel også med hvordan vi gjør det rent praktisk om morgenen. Ungene sitter ved bordet med matboksene ved siden av seg og maten rett foran nesa, mens jeg ofte er i et annet rom og ordner med ett eller annet, eller står i dusjen (jeg spiser på jobb). Så da er det lettere for dem å smøre matpakke enn å sitte der og rope på meg for at jeg skal komme og gjøre det. Men er usikker på om det hadde gått like lett om jeg skulle fått dem til å begynne med det nå, hvis jeg hadde gjort det hittil. Så sjakktrekket var nok å starte den rutinen tidlig.

Jeg var forresten også veldig tidlig ute med å lære ungene teknikken med å ta i fart i huska selv, siden dytte på unger i huska også er noe av det kjedeligste jeg vet. Deretter sa jeg bare nei, men skrytte selvsagt voldsomt av hvor flinke de var som greide det. Var veldig fornøyd med den husker jeg.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 10-08-17 kl 16:16.
My er aktiv nå   Svar med sitat