Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-23, 22:26   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilsynsplikt dyr på beite

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

For lenge siden var jeg avløser. Bonden jeg har hos kjente igjen sauene sine da han kjørte over fjellovergangen der de gikk, han stoppet bilen, ropte på sauene - og de kom springende mot ham. De som ikke var hans, ble stående igjen i fjellsiden.

Slik er det her også. Prøver jeg å sanke for tidlig kommer de løpende, hilser på og får litt kraftfôr, men nekter å bli med. Når de er klare for sank blir de med hjem og naboens sau følger oss på avstand før de rusler en annen vei. Å sanke annen manns sau uten hund er kjempe vanskelig. Morsomste er viss vi møter sau som har kvinnelig eier. Da kommer de løpende når jeg lokker også stopper de på 20 meter og ser på meg med avsky. Jeg er jo feil menneske

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat