Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-17, 14:35   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.400
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ADHD - et samfunnsproblem?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet at det statistiske datagrunnlaget er skrekkelig tynt, men svigerinna mi har en sønn født i februar samme år som knerten (oktoberbarn). Hun har mer enn en gang ymtet frempå om at vi burde få knerten til ADHD-utredning. Jeg ser jo at de to gutta er på helt forskjellige steder når det kommer til ro i kroppen, men jeg har ALDRI vurdert knerten til å ha noen form for diagnose. (Sånn rent bortsett fra å være et skikkelig rotehue. ) Knertens lærere er heldigvis helt enig med meg.

Klart det er store forskjeller. Jeg har jo tvillinger, født i oktober, og jeg ser at jenta passer inn i denne statistikken (ikke med ADHD altså, men når det gjelder modenhet), der hun er både mindre og barnsligere enn mange av de andre jentene i klassa. De to beste venninnene er på samme nivå som henne, og er også født sent på året (hvorav den ene av dem faktisk utredes for nettopp ADHD). Jenta mi har ikke problemer med å sitte i ro og konsentrere seg på skolen, hun er faglig sterk, men det gjelder på det sosiale.

Men tvillingbroren derimot, er svært sosialt moden, i tillegg til at han er høy og sterk, og god i fotball. Han henger fint med gutter som er to og tre år eldre, der han inkluderes og behandles som en jevnaldrende. Så for han stemmer det ikke i det hele tatt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat