Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-17, 11:13   #58
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart valp i hus - tusen spørsmål

Jeg lar som regel ikke min hund hilse på ukjente hunder. Hun skal først lære å passere andre hunder på en avslappet og høflig måte, altså ingen trekking i båndet eller på andre måter gire seg opp mer enn å vise vennlig nysgjerrighet i kroppsspråket. Hunden er ikke på noen måte aggressiv, men hun vil gjerne hilse og leke. Nå passerer hun greit andre hunder 90 % av tida, men det gjenstår en del jobbing før hun skjønner at det ikke er greit å "jage" hunder vi tar igjen når vi er på joggetur. En sjelden gang får hun hilse, det krever at den andre hunden er dønn harmonisk og at de begge sitter pent en stund mens jeg prater med eieren. Så nei, hos meg hadde du nok fått et høflig nei på spørsmål om hilsing.

Astra har likevel en drøss med hunder hun kjenner å leke med, den flokken er vel på opp mot 20 individer.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat