Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-20, 23:55   #12
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fredrikstad - gode tips

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hvaler er jo også et alternativ, dra til Skjærhalden og ta båt til en av Kirkeøyene der det er bilfritt mener jeg? Sikkert gode strender der også. Nordre og søndre Kirkeøy.

Du tenker sikkert på Nordre og Søndre Sandøy. Skjærhalden er på Kirkøy. Man
Parkerer der og tar båt til Sandøyene (anbefales veldig, koselig kafe på søndre - kafe Oline - ) og/eller Herføl (anbefales også, kafe der også). Se her:

https://www.f-b.no/vis/annonse/oestf...lektivtrafikk/

På Kirkøy kan man også kjøre litt bort fra kysten og få med seg middelalderkirken, Hvaler Gjestgiveri og gårdsutsalg. Det er også flere strender på Skjærhalden.

I Gamlebyen er det frimarked hver lørdag og søndag (værforbehold), det er hyggelig å ta byfergen Go’vakkermaren. Det har kommet en del ok restauranter i selve byen, men der har jeg ikke helt oversikt. Det er alltid hyggelig å spasere langs brygga, da.

Og jeg støtter både Kuvauen og Mærrapanna som badesteder.

Man kan jo også kjøre til Vikane og ta ferge (tre minutter) til Hankø. Sove på hotellet og spise enten der eller på kroa, gå langs stiene og kanskje se dåhjort. Og bade, selvsagt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat