Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-06, 17:02   #44
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Nå vinkles diskusjonen sakte men sikkert inn på definisjon av omsorgssvikt og det er etter min mening en annen diskusjon (start en tråd til da vel )

Men inndelingen til mim er jo absolutt slik det er, det er ikke meningen å strebe etter å bli perfekt/feilfri, men har virkelig alle foreldre forutsetninger til å vite hva det optimale for et barn er?
Som jeg sa tidligere lever vi alle i vår egen realitet og det kan ofte være vanskelig å se til "nabo'n" for å få råd, tips, veiledning
Man skal være veldig sikker i sin rolle som forelder for å "tørre" søke hjelp eller rettere sagt innrømme sine utfordringer.

Tenk litt tilbake til det forumet "vi kommer fra" . Hos veldig mange der inne, spesielt rundt omkring i barseltrådene, er det optimale å ha det nyeste bilsete fordi fjorårets er jo FARLIG
IKKE AMME stakkars barn, tenk å "be" om astma og allergier
(har ikkeno imot trafikksikkerhet for barna våre og jeg ammet selv minstemann i nesten 3 år )
poenget er jo at de tror fullt og fast på at de gjør det beste og optimale for sine barn, mens det kanskje er viktigere å fokusere på verdier, holdninger og ikke minst være tydelige voksne for våre barn

(misstenker sterkt at hodet raste avsted raskere enn fingrene klarte å fare over tastaturet, men jeg håper innlegget er leselig )

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat