Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-09, 20:29   #17
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

I år synes jeg det vanskelig.

I følge VG testen bør jeg stemme AP. Det er helt uaktuelt så lenge de vil i regjering med SV og SP.
På TV2 testen og Aftenposten får jeg Høyre som nok er der jeg er nærmest. Men synes Høyre ikke klarer å fremstå så klart. Kan vi ende opp med Frp i regjering da? Jeg er ikke så blå!

Dilemma

Høyre og AP regjering hadde vært bra!

Jeg kjenner at jeg tenker ganske likt deg, bortsett fra at jeg fikk Høyre på begge mine (men AP var bare prosentpoenget bak).

For meg er SV og FrP i samme kategori, om enn med veldig forskjellig begrunnelse. Høyre og AP hadde gjort seg Men man tror jo ikke på julenissen heller...

Egentlig er det jo idiotisk, for selv om det ene partiet kaller seg rød og det andre blått, så tror jeg at de har mer til felles med hverandre, enn de de planlegger å styre sammen med .

Jeg heller mot å stemme Høyre, selv om jeg grøsser med tanken på å få FrP i regjeringen. Har alltid sagt at den gangen de kommer i regjerning, da flytter jeg fra Norge. Og det har jeg jo forsåvidt allerede gjort, så...

Min kjære trøster meg med at SV ikke fikk gjort så mye skade i regjering, og at det samme nok vil være tilfelle med FrP. En ting er å snakke om alt det de vil gjøre, men til og med de må innse at alt de jobber for ikke er like gjennomførbart. Det er lov å håpe.....

Det er jammen ikke lett!

Synes kommunevalget er lettere, for det er mye mer person og enkeltsaker enn ren partipolitikk.

Ap skulle jeg også gjerne stemt, hadde det ikke vært fordi jeg virkelig blir av at noen mener at de vet så uendelig mye bedre enn meg hva som er best for meg og min familie, feks mht fødselspermisjoner. Nå skal jo ikke jeg ha flere av dem da, men likevel. Det er selve holdningen som gjør meg gretten.

Nei, Ap og Høyre sammen, så kunne vi fått en passe miks av sosialisme og kapitalisme, der folk fikk bestemme selv, men likevel hadde noen som fanget dem opp om de tok en haug med galne valg :drømmer:

KrF utgår, man skal ikke blande religion inn i politikken. Fint og flott at noen har en tro, men i et land med religionsfrihet blir det fullstendig feil at noen med en spesiell tro skal styre over alle, og lage føringer ut fra hva en reiligion mener er rett og galt .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat