Tråd: NAV - Arbeid
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-07, 09:38   #11
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Arbeid

Jeg skjønner jo problemet ditt J, og jeg tror ikke du er en som utnytter noe utover det du har krav på.

Men - se det heller slik at det er vanskelig å lage systemer som ikke gir en dårlig overgangsløsning. Saken er jo at når man kan jobbe over 60% så blir man av systemet ansett som frisk nok til å jobbe 100%. Hvis systemet hadde vært anderledes, kunne man jo fått situasjoner hvor personer jobbet 70-80% og tok i mot resten av lønna som trygd. Og det ville jo blitt litt feil hvis trygden da skulle subsidiere at noen ønsket å jobbe litt redusert?

Imidlertid kunne det vært en tidsbegrenset fleksibilitet på dette, slik at når man begynner å jobbe såpass mye, så kunne man laget en avtale på at slik skulle det være i en viss periode, før man gikk bort fra attføringstrygd totalt (og bare livnærte seg med lønn).

Siden systemet ikke har noen slik fleksibilitet, så du får bare holde deg under 60% jobb en liten periode til, så vil jeg tro du snart er frisk nok til å gå opp til 100% (hvis du ønsker å jobbe fullt) om ikke så lenge.

Lykke til med jobb og livet!

  Svar med sitat