Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-17, 12:25   #67
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solgt bilen, kjøper vil plutselig heve kjøpet, kan de det?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ikke betale uten å sjekke med flere instanser om hva som er lurt.

Send en mail i retur til kjøper med et bilde/PDF av NAF-rapporten med null feil som vedlegg. Legg ved en pdf-kopi av kontrakten hvor dere har hevet ut det som står om kjøpes AS IS og henvis til at dere ønsker å gjennomgå saken med _egen_ advokat før dere tar saken videre. Ikke gjør noe overilt for å blir kvitt saken, det er DET de satser på.

Dere kan også spille "advokat"sjargong-spillet, og vær tydelig på at dere ikke lar det skremme av fancy brevhoder og titler. Hvis dere er HELT trygge på at dere ikke har gjort noe feil, så hadde jeg latt de kjøre sak.

Det er kjøper som har bevisbyrden og søksmålsrisiko. Virkelig. De må bevise at en (eventuell) feil var der på kjøpstidspunktet. Skriv en kort epost tilbake til advokaten og be om dokumentasjon på det.

Den eneste grunnen til at jeg er bittelitt mer tilbakeholden fra et juridisk ståsted, er at dere vel har krysset av på at girkassen er OK, men tydeligvis muntlig har opplyst om litt upresishet og lyder, om jeg ikke husker historien din feil her. Det er lettere å påstå fra kjøpers side at det krysset er å forstå som en "garanti", mens hva dere har opplyst muntlig vanskeligere lar seg bevise, dessverre.

Men altså; om det ikke er dokumentert noe feil med girkassen, så gir dere ikke fra dere noen penger, og skriver nettopp det; bilen er "solgt som den er", og det ikke dokumentert noe feil oppstått før overtakelse.

Om det kommer dokumentasjon på faktisk feil, så rådfør dere med advokat, og få råd for å håndtere situasjonen.

Og PS: det er stor avstand mellom å kreve et prisavslag og å kreve heving. Heving er retur av bil og kjøpesum.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat