Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-17, 11:33   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys lett og munter bok som egner seg for høytlesning til en 12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Anne fra bjørkly da? Den er jo mest kos - og ting ordner aeg jo stort sett?

Jeg leser heller ikke, ser jeg. Personlig elsket jeg bøkene til Evy bøgenæs i den alderen. Tina i det røde hus etc.

Vi har lest Anne fra Bjørkely. Som sagt nevnte hun den som eksempel på noe hun kunne tenke seg, så absolutt noe i den sjangeren, hvis det finnes noe bra som vi enda ikke har lest.

Evy Bøgenæs utgår med høye kneløft altså. Hvis hun vil ha tretten-på-dusinet-fjortis-klissromaner får hun lese dem selv. På samme måte utgår hesteserier og andre typiske fjortisjentebøker. Hun leser jo selv også, så det jeg leser for henne må være noe av en viss kvalitet, som jeg også har glede av.

Frendeløs var megatrist da. Men det er mulig litt romantisktrist kan gå bra, hvis det handler om "gamledager" og det er mye vennskap, humor og varme involvert. Har tenkt på noe sånt som Little Women/Småfrøkner, selv om den også er trist og noen i høyeste grad dør. Kan Jane Austen ha noe? Emma? Eller er hun for liten til å forstå poenget? (Lenge siden jeg har lest den slags selv). Fortsett å komme med forslag! Gjerne nyere bøker også.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-07-17 kl 11:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat