Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-17, 19:32   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det synd på folk som har det ille - og det er selvforskyldt?

Sitter og hører på "Sånn er du" (faktisk på grunn av tips herifra. Takk! ). Og det er så morsomt å høre hvor forskjellige folk er!

Og så hører jeg på dette med hvordan man tar inn over seg andre folk sine følelser, og da ble jeg nysgjerrig. Jeg blir straks ambivalent når folk har det ille og det er selvforskyldt. Jeg synes synd i de! Men jeg blir også irritert! Og forbløffet! Hvorfor i alle dager ønsker folk å sette seg i situasjoner hvor de har det ille?

Eksempel: Du har en venninne. Hun er forelsket i en drittsekk. Du forteller henne det, og alt bare preller av. Hun er sammen med ham, og det ender selvfølgelig opp med at han ligger rundt med alt som rører seg (eller kunne kommet til å rørt seg). Hva føler du da når hun oppdager det og ringer til deg og gråter?

(Selv hadde sikkert min første tanke vært: "Hæ? Vet hun det ikke?" Overraskelse hadde sikkert vært første følelse, men neppe den siste)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat