Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-08, 09:44   #54
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.307
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg er helt enig med deg! Jeg bruker selv argumentet med at hans navn var det beste valget av våre to navn. I vårt tilfelle var det slik, men hadde det vært motsatt ville vi alle hatt mitt etternavn. Jeg har derimot ofte lyst til å legge til at jeg synes det er rart at nesten alltid er hun som velger å bytte. Så det helt frie valg er det nok ikke for alle.

Jeg argumeterer på samme måte. Hadde han hett Hansen eller Olsen ville jeg aldri tatt hans navn, men hans (og nå mitt) etternavn er knyttet til slektsgården som han har odel i. Derfor var det riktig for meg å velge hans navn fremfor at han byttet til mitt - som min bestefar fant på. Det lå også noe symbolsk i det å bryte med min fars navn, å ikke bringe det videre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat