Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-09, 12:29   #26
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan male lakkerte furudører?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Om de er lakket kan jeg ikke helt skjønne vitsen med kvistlakk? Og om du pusser de og vakser med salmiakk kan jeg heller ikke skjønne hvorfor du skal bruke heftgrunn?

Jeg ville pusset de lett, vasket med salmiakkvann, og malt de. Om du skal ha heftgrunn, kjøp heftgrunn som inneholder kvistlakk.

Det blir billigere i kr. og øre å male dørene enn å kjøpe nye. Om du gjør det selv.

Jeg regner med at denne var til meg?

Mannen i malebutikken sa at jeg burde bruke kvistlakk selv om de var lakkerte, fodi det likevel hadde lett for å slå igjennom? Heftgrunn var for å spare et strøk maling, tror jeg? Jeg spurte etter heftgrunn med kvistlakk i, men det mente han at han ikke hadde. Kanskje han ikke var såp kompetent likevel?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

På en lakkert dør? Eller en ubehandlet dør? Det har da vitterlig overhodet ingenting for seg å kvistlakke en allerede lakkert dør?!
Om den var ubehandlet, derimot, da skjønner jeg det.

En lakkert dør (dvs seks).

Mannen mente som sagt det hadde et eller annet for seg å kvistlakke lakkerte dører. Kanskje han burde hatt bank?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat