Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-15, 11:39   #32
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosthold og sosiale settinger

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns,for det det er verdt, er en ærlig og fornuftig sak å si at "kroppen min har det bedre uten..." Og syns slett ikke man trenger å puttes i noen dillekategori av den grunn. Så lenge man ikke kaller det allergi.

Noen ganger hevdes det at det er så "in" å ha intoleranser, og kanskje er det det. Men samtidig hevdes det fra faglig hold at kansje er det så mange som opp mot 100 000 personer i Norge som går rundt med udiagnostisert cøliaki. Jeg vil tro at en god del av de som "diller" med glutenfritt kosthold faktisk har en høyst reell og meget viktig grunn til å gjøre nettopp det. I tillegg har man de som har ikke-cøliakisk glutenintoleranse, deres plages er veldig lik plagene til de med cøliaki når de går på en smell, bortsett fra at tarmen ikke skades. Lite "dill" det også.

Jeg syns det er en ærlig sak å bli syk av mat, og dermed ønske å beskytte seg mot det. Noen ganger er folkeopplysning på sin plass også, men jeg skjønner at man kan bli lei av å til stadighet måtte forklare seg. Da opplever jeg at det er grådig greit å bare si at man har cøliaki, jeg har foreløpig ikke opplevd at noen skal kommentere noe på det, men nå har vi jo ikke all verdens erfaring med det enda.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat