Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-17, 14:29   #5
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juridisk abort

Tja - jeg vet sannelig ikke om det er likestilling mellom kjønnene når kun den ene parten kan avgjøre et kommende foreldreskap. Uavhengig av hva som gjorde at det ble sånn. Uhell kan skje på begge sider, og selv om biologien avgjør at mor bærer frem - er det alene nok til at hun skal få avgjøre at en annen skal bli far? Kan en vordende far nekte at en abort gjennomføres? Kvinnen bestemmer - er DET likhet mellom kjønnene? Biologien er jo ellers en faktor vi helst vi overser i kampen for likestilte kjønn. Hvorfor er den da viktig her (for de som mener dette med "å bære frem" er avgjørende).

Når pappa blir en lommebok, kun, vet jeg nesten ikke om det er bedre at et barn får slippe å oppleve at far stiller opp fordi han blir tvunget til det. Å kunne si at et barn ikke er noe man ønsker, og at man derfor frasier seg alle rettigheter og forpliktelser i forkant av en fødsel, er kanskje mer forutsigbart og mindre sårende, tross alt.

Å plutselig bli gravid uten at det var planlagt eller i en sammenheng hvor rammene er stabile, kan skje alle, og jeg synes uansett at økonomi og stabilitet i livet bør være en av faktorene som vordende foreldre vurderer når de velger det ene eller det andre. Det gjelder selvsagt også i de tilfellene hvor den ene tar ansvaret alene og blir avhengig av NAVs til enhver tids gjeldende regler for støtte.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat