Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-18, 17:37   #52
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk dilemma, øl, penger elller ingenting

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg hadde aldri gitt øl.

Dere som ville gitt øl til en alkoholiker dere ikke kjenner, ville dere ha gitt øl til mora/tanta/søstra deres om dere visste hun var alkoholiker/rusmisbruker?

Nei aldri, jeg har alkoholisme i nær familie og NOPE - aldri. Jeg nekter å være medskyldig til både alkoholikere, rusmisbrukere, og tobakks(mis-)brukere for den sakens skyld, uavhengig av om det gjør deres dag bedre. Med andre ord kjøper jeg ikke sigaretter for min mor på taxfree for å spare henne noen kroner, eller går på butikken for henne hvis hun skal ha sigaretter, en gang. Og all drikke (også min) er alkoholfri hvis de det gjelder er på besøk.

Men jeg gir penger til hjelpeorganisasjon/støtteorganisasjon, donerer når jeg har noe som er brukandes til steder de tar imot slikt, kjøper magasin og lignende.
Det er litt merkelig mange som sier ja til at de ville kjøpt en øl eller gitt penger her - tror ikke dette akkurat er snittet blant "mannen på gata" for da hadde det vel omtrent vært giverkø til tiggerne i Oslo sentrum?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat