Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-19, 16:55   #3
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noen som matprepper her?

Jeg gjør det i perioder. Eksempel kan være å lage chiapudding for flere dager, og ta på topping samme dag som den spises. Skjære opp frukt og grønt for to dager og fordele i beholdere i kjøleskapet til snacks (syns det holder med to dager på det ift holdbarhet. Lage omelett i ovnen og dele i fire. Alltid steke/koke egg til en porsjon til.

Middager av typen gryte, former og supper lager jeg alltid flere porsjoner av, og fryser ned. Ovnsbakte grønnsaker kan lages i stor porsjon, og være tilbehør dagen etter, salatingrediens eller moses til en suppe. Jeh tar ofte en kyllingfilet ekstra når vi har det, så jeg kan dele opp og ha i mindre bokser i fryseren til salater ol.

Ellers lager jeg alltid mest mulig av middagen klar på forhånd, ofte kvelden før.

Middagsrester blir lunsj til enten eldste eller meg selv, hvis det ikke er nok til en full middag til hele familien dagen etter.

Ingvild Måkestad Bovim har gitt ut en bok som heter Matprepp. Jeg har lånt den på biblioteket. Den hadde noen gode tips, men var ikke helt revolusjonerende.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat