Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-18, 13:09   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, selvsagt, har vært det siden første uke i jobb etter endt utdanning, altså i 20 år nå. Jeg synes det er usolidarisk og ikke så rent lite snyltete å ikke være det.

Det kommer jo an på, synes jeg. Jeg har selv vært tillitsvalgt nesten alle år på tidligere arbeidsplasser, både i Utdanningsforbundet og i Handel og kontor, og er helt enig i solidaritetstanken. Men tenker du snyltete på samfunnsnivå, da? For egen del får de som er fagorganisert hos oss mer enn det jeg får. Jeg får ikke nyte godt av ordningene de har rundt lønn, f.eks. Hvis jeg skulle vært medlem, ville jeg da betalt kontingent, men ikke fått goder, medbestemmelse eller informasjon fra foreninga. Er det snylting?

For mange må det også i tilfelle være på snylting samfunnsnivå du tenker på, da det er mange bransjer der det er uvanlig å være fagorganisert. I mannen min sin bransje har han stort sett vært den eneste fagorganiserte på sine arbeidsplasser, selv i relativt store bedrifter.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat