Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-21, 21:40   #6
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flat kake og hvordan vende inn eggehviter

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Såvidt jeg ser er det akkurat det samme som denne oppskriften.
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...-sjokoladekrem

Jeg baker den ofte, både privat og jobb, og bunnen blir bra.
Legg de stivpiskede eggehvitene oppå massen du har kokt, bruk en slikkepott til å vende de inn, rett og slett brette de inn. La slikkepotten gli langs veggen, så inn midt midten, ned i bunnen og vend opp det som ligger i bunnen. Gjenta til det er en nogenlunde homogen masse, men brett den inn forsiktig, ikke pisk eller slå.
Om det er klumper med eggehvite er det ingen problem, de løser seg opp i varmen.

Aha! Jeg var som sagt superforsiktig, men holdt på til alt var glatt. Da virker det som om det er problemet, at det rett og slett skal være en klumpete og rar masse? Og, kan forresten eggehviter bli for fluffy? Jeg var veldig stolt over at de ble så bra, men etter å ha vendt inn var det ingen fløff igjen.

Passer forresten kremen i linken din til små barn? Jeg har bare oppskrift på krem med masse melis, og det synes jeg er litt kvalmende, så skulle gjerne brukt en annen.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat