Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-08, 14:30   #15
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.912
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fakturatekst - purretekst

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Er gjort Tusen takk.

Men jeg vet ikke om jeg fikk forklart helt hva jeg mente eller om jeg misforsår, men når jeg sender ut en faktura til kunden(vanlig faktura, ikke purring) er det ikke da påkrevd at informasjon om purringer(1, ,2 , inkasso) og priser på purring skal stå under beløpet kunden skal innbetale? Leste nemlig at det ikke var tillatt å kreve purregebyr i det hele tatt om dette ikke var informert om på fakturaene.

Du er ikke pålagt å fortelle om hvilken purreprosedyre dere følger i selve fakturaen, kun evt. tilleggskostnader kunden risikerer å få dersom h*n betaler for sent.

Altså; Skal du beregne forsinkelsesrenter, må du opplyse om hvor mye og fra når. Skal du i tillegg beregne gebyr, må du også opplyse om det og hvor mye. Du kan gjøre standardteksten tidløs ved å henvise til den enhver tids gjeldende rente- og gebyrsatser, iflg. de gitte instanser.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat