Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-17, 09:35   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe 7-seter men klarer ikke bestemme oss for hvilken som er bes

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ingen som har erfaring med VW Maxi Caddy? Vi lånte den en hel helg og var ganske fornøyde, jeg har lyst å gå for den, men vil jo ikke få noen ubehagelige overraskelser heller, så dette å vi tenke nøye gjennom. Det jeg likte godt med Mercedes Vito var at det var to seter i midten og tre bak, da er det mye enklere å komme seg inn, spesielt for barn som trenger litt ekstra hjelp.

I utgangspunktet kan man se på Caddy som en "forenklet" VW Touran - og i Maxi-versjon noe strykket. Elelrs litt mindre utstyr og litt "billigere" i interiøret og enkelte steder i understell o.l. Ikke direkte kvalitetsmessig forskjell, men for å gjøre bilen rimeligere og egnet til høyere last (siden dette i utgangspunktet er en varebilkonstruksjon). Kjøreegenskapene blir ikke like gode, det kan være litt høyere støynivå etc.

Skulle jeg trengt en "ekte 7-seter" uten at det ble så dyrt, hadde nok dette vært en av bilene jeg definitivt ville vurdert.

Vito blir mer i Caravelle-segmentet hvis man skal sammenligne med VW. OG jeg vil vel tippe at de prismessig ligger på omtrent samme nivået også. Andre biler i dette segmentet blir jo f.eks. Nissan NV300 (som er betydelig større enn NV200) og vel i praksis samme bilen som Opel Vivaro. Man har Toyota ProAce Verso/Citroën Jumpy/Peugeot Expert (i utgangspunktet samme bilen alle tre). Uten å ha noen erfaring selv, sitter ejg med inntrykket av en del av disse i det vanlige blir "mer varebilaktig" enn VW og MB - men så er VW og MB også dyrere.

De store bilene her blir også svært mye dyrere enn Caddy Maxi. Som personbiler får de høye avgifter pga. høyt utslipp og høy vekt.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat