Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-18, 17:17   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte få krisehjelp

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg er uenig.
Å ikke skrive om dette og å prøve å dysse ned vil være å snu ryggen til en kvinne som har opplevd noe svært ubehagelig, noe som absolutt kan kategoriseres som trakassering.
Hadde jeg opplevd det der hadde jeg ikke ønsket at det skulle ties i hjel. Jeg hadde ønsket at produsentene hadde tatt en real runde med seg selv mtp etikk og ansvar.

Jeg er ganske sikker på at fyren selv ønsker oppmerksomhet i form av «sjokkert»-reaksjoner. Jeg er ikke overbevist om at han synes alle kritiske oppslag nå er artig å få.

Jeg er også glad for at overgrepsscenen på «ex on the beach» ikke ble tidd ihjel.
Jeg har ikke sett det, men oppslag i media bidro til at jeg fikk tatt en real prat med tenåringen min.

Jeg er enig i at det ikke bør ties ihjel, men synes ikke de trenger å fokusere så mye på akkurat hennes reaksjon, på en måte som kan få henne til å framstå som hysterisk eller prippen, og at opplevelsen var subjektiv. Heller ikke humrende framstilling av han som gæærn og grensesprengende, ute etter å sjokkere, og dermed (for mange) kul og morsom. De kan heller fokusere på at det han gjorde helt objektivt sett er trakassering, det er uakseptabelt. At TV2, i sine program (ikke bare dette) legger til rette for, og langt på vei godkjenner og bagatelliserer seksuell trakassering, på hvor vanskelig det er å sette klare grenser for seg selv når man er på direktesendt TV, og hva vil TV2 gjøre for å hindre at overgrep blir gjort til underholdning i deres program.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat