Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-18, 14:03   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedlikehold av vekt. Lett eller vanskelig?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Leste nettopp noen artikler om slanking og ironisk nok sa de stikk motsatt av hverandre:
Den ene sa: Når du først har gått ned i vekt er det enkelt å holde seg der.
Den andre sa: Det er et større problem å holde vekta enn å slanke seg.

Så da lurer jeg på hva FP synes. Er spent på om vi får noen diskusjon i tråden, eller om alle er skjønt enige!

Jeg tror det kommer an på hvor mye man skal ned.

For en som skal ned bare noen få kg, ti eller mindre, er det nok mye tøffere å gå ned enn å holde vekta etterpå.

For en som skal gå ned mye er det mye verre å holde vekta etterpå enn det er å være fokusert og gå ned i en konsentrert kur. Den som har gått ned mye har permanent redusert forbrenning. Og dette er ikke en gang proporsjonalt med vektnedgangen. Jeg har lest, men kan ikke huske hvor dessverre, at har man gått ned 10 % i vekt, må matinntaket når vekten skal beholdes være 20 % redusert sammenliknet med en som har den samme vekten og som aldri har gått ned. Så har du en vekt som skulle tilsi at 2000 kalorier om dagen er det som skal til for å holde vekten konstant, må den som har gått ned til den vekten fra et høyere nivå bare innta 1600 kalorier om dagen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat