Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-12, 19:55   #222
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

Januar:
1. Siri Østli: Det søte liv. Norsk "feelgood"-roman. Ikke bra. Leste den forrige av henne, og likte den forsåvidt. Denne var ikke bra. Men fullførte likevel.
2. Camilla Läckberg: Snøstorm og mandelduft. Kortroman, "lukket rom"-mysterium. Litt lettvint, synes jeg.
3. Gudny I. Hagen: Storm og Jentungen. Julelektyre som ble ferdiglest nå. Datteren liker denne godt, så den har vi lest flere ganger.
4. Kathy Helidoniotis: Hestegal ferie. Jepp. Bok nr. 2 for den hestegale datteren unnagjort. Heldigvis er det bare 6 bøker i serien. Greit nok om hester, men dårlig oversatt og ikke minst veeeeeldig dårlig korrekturlest. Bla. har den samme hesten byttet navn fra bok 1 til bok 2.... Way to go, Cappelen Damm.
5. Jonas Jonasson: Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant. Jeg likte denne veldig godt, humret og koste meg gjennom hele. For meg ble dette en veldig god leseropplevelse. I motsetning til noen over her, ble jeg ikke veldig forstyrret av manglende ord eller bokstaver histen og her.
6. Regine Stokke: Regines bok. Blogg som ble bok av og om ei kreftsyk jente. Dette var god lesing, på en vond måte. Jenta ble 18 år, og hadde virkelig gode evner på det skriftlige. Og hun var flink til å fotografere.
7. Nick Hornby: Juliet, naked. Joda, den var underholdende, den. Lenge siden sist jeg leste Hornby.
8. Helene Uri og Tor Ivar Østmo: Latin for begynnere. Populærvitenskapelig om latin. Underholdende. Og et er en kunst, synes jeg!
9. Heidi Køhn: Jeg er Ikaros : min vei tilbake til livet. Skrevet av en overlevende etter tsunamien i Thailand. Hun mistet mann og en sønn. Men jeg falt ikke for måten hennes å skrive på, så for meg funka det ikke.
10. Kjetil Try: Frels oss fra det onde. Det er den 2. boka jeg leser av ham. Han skriver spennende, synes jeg. Ganske enkelt, og til tider ganske ekkelt.

Februar:
11. Mala Naveen: Desiland. Den grep meg ikke helt, men den var interessant også - den tok litt tid, men kanskje det er en sånn bok som vokser litt etter lesing? Om en norsk-indisk familie i Oslo og Mumbai.
12. Jørgen Brekke: Nådens omkrets. Spenning. Denne likte jeg veldig godt! anbefales for spennings-elskere.
13. Lin, Tao: Ut og stjæle fra American Apparel. En underlig liten sak på rundt 100 sider. Vet ikke helt hvor godt jeg likte den, må tenke litt.
14. Moni Nilsson-Brännström: Tsatsiki og Retzina. Barnebok, høytlesning for barna. Jeg var ikke veldig begeistret.
15. Donna Leon: About face. Jeg har etter hvert lest mange av Brunetti-krim'ene fra Venezia. Denne fenget ikke, evt. var jeg bare veldig ukonsentrert mens jeg leste.

Mars:
16. Astrid Lindgren: Mio min Mio. Denne kan man vel lese årlig, tror jeg. Vakre boken.
17. Maria Parr: Vaffelhjarte. Åh, så bra! Denne koste alle seg med. Barnebok, høytlesning for barna.
18. Mons Kallentoft: Høstoffer. Jeg har lest en av ham før som jeg likte veldig godt. Denne fenget ikke på samme måte. Vet ikke helt hvofor. Fikk ikke helt driv i lesingen.
19. Ole Lund Kirkegaard: Klubben for pill råtne slyngler. Barnefortellinger. Stas for dem, stas for meg. Jeg liker Kirkegaard.
20. Hans Olav Lahlum: Menneskefluen. Joda, jeg likte det nokså godt, jeg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat