Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 09:15   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.999
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Allergisk reaksjon på mineralsminke

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Jeg tror det er bismuth som klør. Det er et innholdsstoff i enkelte typer mineralsminke, bl.a. i ID. Jeg klør også av ID, men ikke av Everyday Minerals, f.eks.

Det er mange som hevder det, ja. Men da bør de også klø av det meste av sminke fra vanlige parfymerier, for det meste inneholder bismuth oxychloride, også ting som primere, concealere, øyeskygger...

Jeg har sensitiv hud, og har reagert allergisk på tre merker: Alima, BareFaced Beauty, og Silk Naturals. På sistnevnte var det såpass alvorlig at jeg måtte ty til allergitabletter. Derimot har jeg aldri reagert på konvensjonelle merker, også innen mineralsminke; Bare Minerals, GloMinerals, Laura Mercier, Dior osv går helt fint.

Moralen min er vel det som amerikanske forum kaller YMVV, eller Your Mileage May Vary. Det som er supert for en person, er ikke nødvendigvis like bra for en annen.

Når det gjelder koster, holder naturhårskoster bedre på produktet, slik at resultatet blir mer dekkende. Men de røyter, kan lukte geit, og er mer scratchy mot huden. Jeg bruker for det meste Sigma F80 til påføring av mineralfoundation. Det er en flattop, men jeg lyver dersom jeg sier at den gir bra dekkevne. Men den er litt stivere enn flattopbørsten fra EDM, som ble litt for "flimsy", og ikke holdt på produkt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat