Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-18, 17:12   #128
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Dette med jury er vanskelig å spå. Grunnen til det blir avviklet er vel nettopp dette med at de ikke behøver begrunnelse. Vanskelig å ettergå det.

Jeg synes det er mye som er rart i denne saken. Veldig mye.

- Jeg tenker på at i de mest kjente saken vi har hatt her i landet (Orderud, Barnheia drapene) så har mye vært på enkeltvitnemål. Ordereud, ekteparet ble dømt pga vitnemålet til Kristin Kirkemo. Viggo Kristensen ble dømt pga vitnemålet til Jan Helge Andersen. De som er dømt har hele tiden jobbet for å bevise sin uskyld. Jeg synes mye ligger på Cappelen sitt vitnesmål i denne saken.

- Jeg tenker at dette er en skandale for politiet hvis EJ er skyldig. Hvordan i alle dager har justisministeren funnet ut at det er unødvendig å granske Oslo politiet?

- Jeg kan ikke skjønne at EJ - som ikke har levd noe rikmannsliv (mulig vi kan blande sammen denne tråden om han nyfattigtypen? ) har gjort seg til skurk for ... ingenting? Jeg synes i alle fall de summene som jeg fikk med meg i forrige runde ikke var mye å snakke om.

- Tollvesenet sa jo i forrige sak at opplysningene som Cappelen sa han fikk fra EJ ikke var mulig å få tak i for han (systemtekniske grunner), men retten sa da at det ikke var viktig om opplysningene som EJ var sanne/ekte. Poenget var om Cappelen trodde at EJ holdt sin hånd over ham.

- Fyren (EJ, altså) virker som en skikkelig cowboy - jeg tviler ikke et sekund på at han slurvet med papiraebeidet og snøt på skatten. Jeg tviler heller ikke på at han har brukt kontanter hele livet, og som sagt: Gjerne snøt på skatten.

- Jeg synes også at det virker rart å forlange at EJ ikke får legge frem ting med tanke på informantarbeidet. Samme med denne "kjempeviktige" jobben som han hadde. Hvis fyren virkelig har hatt reneste secret service jobben i Norge, samtidig som han har hatt sin egen undergrunnsvirksomhet, så har han definitivt jobbet mer enn meg!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat