Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-18, 12:24   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Alternativ julegave?

Jeg har ryddet på kontoret mitt, og kom da over to feltbrev fra Leger uten grenser som jeg ikke hadde rukket å lese. Midt i den stressende og overflodpregede julestria er det hjerteskjærende å lese hva Christian som jobber i Kongo, skriver i sitt feltbrev:

Sitat:

Jeg har sett barn dø av malaria, hjernehinnebetennelse, blodforgiftning - og ikke minst sult, som alle hadde overlevd om de hadde hatt såpass flaks at de var født i Norge.

Så midt i alt julekaos, så tenker jeg litt ekstra på det. At jeg og resten av familien min har hatt ren og skjær flaks som bor i Norge. Men for å omfrasere et kjent sitat: "Med stor flaks følger også stort ansvar." Så jeg gikk inn på websiden til Leger uten grenser. Der er forsiden at man fremdeles ikke har kontroll på ebola i Kongo:

Sitat:

Ebolautbruddet i DR Kongo har så langt krevd flere hundre liv. Mange flere kan dø dersom ikke spredningen av det svært dødelige viruset stanses. Leger Uten Grenser jobber på spreng for å få kontroll over utbruddet, og vi trenger din hjelp i kampen: Vipps et valgfritt beløp til 2177 eller send SMS JUL til 2177 og gi 168,-. Det tilsvarer en ebolatest.

Så min oppfordring i dag, hvis du fremdeles ikke er i mål med julegaver eller hvis du faktisk er i mål: Gi litt penger til Leger uten grenser. Det nytter!

Og hvis du kjenner litt ekstra på hvor flaks du har: Bli feltpartner.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat