Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-11, 21:23   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger vi et landbruk i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Fakta er at i dag har vi et subsidierings system som i stor grad belønner ekstensiv og dårlig drift. Man kan faktisk tjene er grei årslønn på å ha ku, uten å produsere hverken melk eller kjøtt. Eller på å så vekster man vet aldri vil kunne modne og kunne høstes. Det er en galskap som jeg mener er fullstendig uten sidestykke. Norske bønder er i stor grad uansvarlig gjort i forhold til matproduksjons delen fordi "alle de andre" verdiene har fått ekstremt stort fokus. Vi er i ferd med å subsidiere fram et liksom landbruk, som er pent å se på, lukter lite og som er basert i stor grad på at noen har det som "hobby" (dvs at de henter hovedinntekt et annet sted).

: :

Her tror jeg du er inne på noe.

Ja, jeg tror vi skal ha landbruk, men ikke for en hver pris. Hvis det er sånn at en kan tjene penger på å ha ei ku - satt på spissen - så må jo mye av problemet ligge her. Gi skikkelig støtte til de som driver skikkelig og effektivt, så kan de som ønsker å ha det som hobby gjøre det for egen regning.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat