Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-07, 12:34   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elgstek! (hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

jeg liker troubleshooting.

lot den hvile. på benken. i 20 minutter tror jeg. Surret den i panna før jeg stekte i ovnen ja,- til jeg fikk steikeskorpe, skal jeg tippe: tre-fire minutter.

Jeg hadde også surret steika med bacon slik jeg pleier å gjøre,-dette gjør den som regel mer saftig og gir god ekstra smak.

Kanskje jeg burde ha gnidd den inn i krydder litt før? Det gjorde jeg først på morgenen. Da hadde den ligget på kjølerommet i to dager og tinet der. Kan det vært årsaken,-altså opptiningen min?

Jeg heller mer mot dårlig kvalitet på kjøttet jeg. Vi fikk kjøttet fra en annen mann enn vi tidligere har fått fra.

Det kan rett og slett hende at denne stakkars elgen har hengt for kort og ikke blødd skikkelig ut. Den kunne sikkert ha hvilkt lenger, men 20 minutter burde jo holde.

Du får bytte tilbake til den forrige elgmannen. Slakting er viktigere enn man skulle tro.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat