Tråd: Facerape
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-11, 11:39   #20
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facerape

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det er faktisk veldig sjelden jeg blir støtt av ord, og jeg vil vel kanskje ikke gå så langt som å si at jeg blir støtt av dette heller.
Men ordet rape og voldtekt syns jeg beskriver en så alvorlig hendelse at jeg syns det faktisk er grusomt å se det brukt i en fleipete tone. Og det til tross for at jeg ikke personlig har noe forhold til ordet.

Jeg er som regel lite prippen av meg, men dette ordet har jeg faktisk problemer med. Og da spesielt når vår generasjon bruker det. Fjortisene forventer jeg ikke alltid skal ha et veldig reflektert forhold til sitt ordforråd.

Jeg bruker ikke ordet selv, bare så det er sagt. Jeg synes ikke handlingen som ligger bak er så spesielt pen heller (facerape altså). Jeg fleiper heller ikke med voldtekt - verken som rent ord eller som handling - men for meg ligger det noe annet bak som jeg ikke forventer at folk skal forstå. Ergo er ikke ordene i seg selv støtende for meg - man handlingen de representerer er det.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat