Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-20, 00:07   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan holde hvitvasken helt hvit?

Jeg har kjøpt nytt sengetøy, og nå vil jeg en gang for alle gjøre alt jeg kan for å holde hvitt tøy hvitt. Jeg vil ha deres beste og enkleste triks for hvitt tøy.

Problemet er ikke dynetrekk, men putetrekk. De blir misfargede over tid. Og jeg tror jeg vet noe av grunnen: Vi vasker lyst sengetøy (hvitt, lysegrått, lyseblått) sammen på 90 grader, og i denne vasken putter vi også lyse håndklær, vaskekluter, kjøkkenkluter, truser og sokker. Alt er ikke hvitt, ikke i nærheten, men alt er relativt lyst. Dette gjør vi for å unngå å vaske flere maskiner enn nødvendig, og vi bruker derfor heller ikke vaskemiddel med bleking, men vanlig Blenda sensitive for kulørt vask.

(Dessuten blir sokker og vaskekluter lett grålige over tid ved denne måten å vaske på...)

Nå har jeg tenkt å vaske hvitt med nettopp annet hvitt tøy, og kun det. Jeg har kjøpt noe pulvergreier fra Vanish, en hvit boks, og jeg har forstått det slik at det kan blandes med vanlig vaskepulver. Men skriften på boksen er mikroskopisk, og jeg greier ikke for mitt bare liv å lese hva det står der.

Spørsmålene er:

-Høres strategien min lur ut?
-Hvordan bruker jeg eventuelt dette pulveret fra Vanish?
-Kan jeg fortsette med Blenda sensitive for kulørt vask, eller bør jeg kjøpe noe annet?
-Eller bør jeg gjøre noe helt annet?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat