Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-20, 00:42   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan holde hvitvasken helt hvit?

Jeg sorterer farger i fire; hvitt, lyst/farget, mørk farget og sort. Hvitt vaskes med Blenda Sensitiv hvitt. Jeg bruker Blenda Sensitiv Farget til de andre vaskene. Blenda pulver har en boks med hvitt og en for farget. Flytende er både for hvitt og farget, men jeg har alltid brukt Hvitt pulver til hvitt tøy.

Blander du lyst og hvitt tøy vil ikke det hvite holde seg hvitt. Har du relativt ny maskin så tror jeg det ikke skal ha noe å si at du deler opp vaskene dine. Min maskin tilpasser vannmengde etc. til vekten på vasken.
Jeg vasker så og si aldri over 60 grader. Jeg blander heller ikke håndklær og sengetøy. Har blitt fortalt at håndklærne vil gjøre sengetøyet nuppete. Jeg opplevde det med et par laken jeg kjøpte nemlig, og det var da hørte om det. Vet ikke om jeg var uheldig med de laknene eller om det var tilfelle, men nå har jeg i hvert fall ikke nuppete sengetøy.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat