Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-17, 23:20   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gammel fuktig kjeller



Hundre år gammelt hus, som ikke kan dreneres. Vi løser det helt greit ved å leve på husets premisser: vi har råkjeller, og bruker den ikke til annet. Vi prøver ikke å bo der, tørke klær der, lagre førsteutgaver av Ibsen der eller på annen måte bruke kjelleren til annet enn det den er bygget for. Vi har vedbod, matbod, vaskemaskin, snekkerbod og sportsbod i kjelleren, noe som fungerer strålende. Og oppbevarer kun ting der som ikke trenger å stå tørt. Grunnmuren er nesten en meter tykk; den vil stå til dommedag, med mindre vi prøver å bygge boareal i kjelleren. Det vil være å be om bråk.

Jeg vet ikke hva rausmur er eller om det er noe alvorlig. Bygge ny grunnmur høres dyrt ut, så jeg ville snakket med fagfolk før jeg eventuelt gikk videre med et bud, hvis det er et hus dere vurderer å kjøpe.


Sist redigert av Teofelia : 01-09-17 kl 23:29.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat