Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-17, 00:30   #72
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix-anbefaling: 13 gode grunner

Jeg og min 2001 modell har snakket en god del om denne meldingen som kom på meldeboka i går, og viktigheten i at dette faktisk blir tatt opp som et tema. Uansett hvor mange, eller få, unge det er som velger å ta sitt eget liv, så er det utrolig viktig å snakke om det, og ta tak i ting!!

Jeg kjenner ikke til noen statistikk over antall selvmord og selvmordsforsøk blant unge her i Trondheim, men jeg både ser og hører at det jo er noe som skjer, altfor ofte. På kort tid nå så har jeg fanget to selvmord, og ett forsøk. 2001 modellen vår viste om den ene som nå er død, og kjenner et tilfelle av forsøk.

Det andre dødsfallet sto det dødsannonse på i avisen i dag. Jente født 2001, "valgte selv å avslutte livet". Så ja, det skjer, og det skjer altfor ofte.

Jeg fikk en liten følelse ut fra meldingen vi mottok i går, at dette blir sett på som en trend. Og det skremmer meg. Hvis selvmord blir en trend, så MÅ noe gjøres... Og blir slikt en trend tatt ut fra en serie på tv eller som nevnt her, Netflix, så er det jo helt forferdelig!

For meg er det en vekker om at vi foreldre må følge mer på hva barna gjør og ser på, OG være våkne på om de viser tegn på å slite. Jeg har snakket masse med begge mine om dette å bære på ting som er vanskelig. Først og fremst så må de fortelle, og så må de vite at det aller aller meste av problemer kan løses, at vonde følelser blir mindre vonde etterhvert, og at det å avslutte livet ikke er en god løsning...Det er faktisk slutten på ALT, og alle drømmer og planer de har for fremtiden er ting de aldri vil oppleve.

Jeg synes det er topp av Trondheim kommune at de tar opp dette jeg, og at dette har spredd seg i media over hele landet. Selmord og selvmordstanker er noe man må kunne snakke om med de unge, slik at de skjønner at det er hjelp å få, om de bare tør åpne seg, og vi foreldre må skjønne at barna våre kanskje roper om hjelp, når de kommer til oss med det vi først tror er typisk ungdomsproblemer som vi avfeier fra første sekund...

Vi har ingen å miste!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat