Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-07, 00:34   #83
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holisme - til informasjon

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ikke oppfatningen av holisme som gjør din definisjon av religion snever, men det at du definerer den typen åndelighet helt ut av den enorme store spennvidden av åndelige livssyn som fellesbetegnelsen religion representerer.
Det finnes flere religioner som ikke peker ut en klar vei til Gud. Bahai, Taoisme, Buddhismen (som ikke en gang er teistisk.. og derfor kanskje faller utefor religionsbegrepet hvis man har et snevert et), pluralistiske kristne retninger, og flere.

Jeg har ikke behov for å definere meg utenfor et åndelig/religiøst felleskap.
Jeg kan bare ikke fatte at Holisme kan kalles en religion, for den tilbyr ingen løsninger, den presenterer ingen sannhet. Den er kun en felles hatt over mennesker med mange ulike livssyn, men som kjenner seg hjemme i tankene om helhet (vi er alle ett, alt henger sammen).

Det at man har et åndelig syn på tilværelsen, gjør at man har det aller viktigste felles uansett.

Men definisjoner vil man finne mange av når det gjelder de fleste begreper.
Og det er litt forunderlig at mine definisjoner ( basert på mye jeg har lest, OG definisjoner jeg finner tilfeldig på nett) Så blankt blir avvist som feillaktig.

Kan du og Skilpadda så skråsikkert si at min definisjon er FEIL med store bokstaver bare fordi den er snevrere enn deres?

De er ulike - men på hvilket grunnlag kan dere begge så bastant si at min er entydig feil, og deres oppfatning er entydig riktig? Er ikke det litt drøyt, når dette tydeligvis også er noe de lærde strides om?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat