Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-07, 00:38   #84
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holisme - til informasjon

Og der kom Hattifnatten med et ordentlig svar, som dekket omtrent det litt mer ulne jeg hadde tenkt å si. (Innlegg 98 tenker jeg på.)

Så understrekningene i sitatet du kom med var dine, Zoë? Det var ikke helt åpenbart, også fordi jeg ikke helt så at de støttet det du hadde sagt tidligere. Det kan godt hende det finnes både folk med religiøse og sekulære livssyn som føler tilhørighet til holismen, jeg har ingen bakgrunn for å påstå annet, men det livssynet du beskriver at du har selv, ville jeg uten å nøle kalle religiøst. Og at religion (ofte) gir rammer for religiøse handlinger (som du understreket), er jo noe ganske annet enn å si at religion nødvendigvis må gi en "ferdigtygd" beskrivelse av veien til Gud for å kunne kalles en religion, som var mer det inntrykket jeg fikk av det du sa tidligere.

(Du snakker om åndelig vekst og at dette er bra fordi det øker empati for alt levende. Jeg vil absolutt si at dette beskriver retningslinjer for hvordan man bør leve, hvordan man bør eller kan "utøve livssynet sitt", og for hva som er "målet" (eller i alle fall ett mål) med denne utøvelsen - så hvis dette er noe som er en del av holistisk tenkning, så vil jeg si at holismen inneholder den typen retningslinjer, den også.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat