Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-07, 00:44   #86
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holisme - til informasjon

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vil ikke si at kristendommen legger rammer for min tro. Min tro er ikke et slaveri, men en dyp tillit til Gud og de læresetninger jeg velger å følge er ikke rammer lagt for meg, men rammer jeg velger å gå inn i. Jeg er et fritt menneske som innenfor den kristne religiøse tradisjon lever, undres, tror, søker osv.

Legger ikke kristendommen rammer for din tro?

Tror du ikke Jesus var Guds sønn?
Tror du ikke at vi kommer til himmelen/Gud etter døden?
Prøver du ikke å leve etter De Ti Bud? Den gyldne regel?

Jeg synes ikke det er noe som helst negativt i å la en religion/livsyn legge rammene for sin tro. Man har da valgt religionen/livssynet selv - og dermed også rammene.

Jeg har også rammer i mitt liv. Men det er ikke Holismen som har satt dem. Det er noe som bare "er der" og noe som har sprunget ut av ulik åndelig litteratur jeg har lest.

Jeg mener ikke at det er noe galt i å leve etter rammene fra en religion man selv har valgt.

Jeg sier bare at Holisme ikke tilbyr rare rammene å forholde seg til.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat