Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-18, 12:48   #223
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hovedutfordringen i trafikkbildet i Norge er IKKE lusekjørere.
Jeg er veldig overrasket over at voksne, godt utdannede kvinner (det har vi fastslått i utallige undersøkelser her inne, selvom det ikke gjerlde alle) bruker tid på å agrumenter for å kunne kjøre forbi, flytte ansvar og skyver veitrafikkloven foran seg. Det er ikke på grunn av lusekjører folk drepes i trafikken.Det er ikke lusekjørere som gjør at vi må ha kameraer, gjennomsnsittsmålinger og kontroller. Det gis uendelig mange flere forelegg for fart enn det gjøres for lusefart. Fart (og rus,gjerne i kobinasjon) dreper.
Lusekjørere som kjører slik at de faktisk (ikke vurdert av deg, men av politi eller andre kontrollmyndighet) bryter veitrafikkloven utgjør et minimalt problem.
Fart og rus. Ikke lus. Lag et lite vers av det som du synger når du kjører.

Og jada, jeg har fått mine fartsbøter. Jeg liker å kjøre "effektivt" som det ofte heter.

Det er ingen som påstår at lusekjørere står for de største dødsulykkene. Men det å være en god sjåfør handler om mye mer enn å unngå de største ulykkene. Å skape irritasjon og være til hinder for andre er slett ikke uproblematisk, selv om det ikke er det største enkeltstående problemet (hvem har sagt det egentlig?), og selv om det finnes folk som kjører som svin og skaper farligere situasjoner.

Det er ikke noen motsetning i å mene at man har ansvar for å enten kjøre forbi saktegående kjøretøy der hvor det er mulig og forsvarlig, eller legge til rette for at andre kan gjøre det, for å skape flyt i trafikken, og samtidig være klar over at de største ulykkene er forårsaket av uvettige forbikjøringer, høy fart og rus.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-09-18 kl 13:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat