Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-18, 11:59   #63
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes det er trist med alle dere som ikke ser verdien i aktivitetsdager. Som lærer kan jeg bare påpeke at det er enormt verdifullt å kunne omgås elevene mine i en mer uformell og avslappet setting enn vi har i på skolen. Å ha rom for dager der vi kan senke skuldrene litt og ikke bekymre oss for hvem som rekker opp hånda, om læringsmålene for timene er nådd, hvem som ikke klarer å sitte stille osv. og hvor vi får felles opplevelser og referanser, bidrar til å styrke relasjoner, både mellom elev-lærer og elev-elev. Og elevene lærer sosial kompetanse, som jo er en del av hva elevene skap lære.

I tillegg er det jo også en del av utdanningen å lære seg å nytte naturen i det landet man bor.

Ingen problemer med aktivitetsdag. Det er skidag jeg har problemer med. En dag der det legges opp til varierte aktiviteter for alle, der man kan velge mellom for eksempel ski, akebrett og fottur, er helt topp i mine øyne. Jeg syns bare skolen bør ta innover seg at vi ikke lenger er et samfunn der det er en selvfølge at alle har og behersker langrennski.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat