Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-20, 11:26   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med ryddige hus - deres beste tips

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg er omtrent motsatt. Måtte ha startet en tråd om hvordan jeg skulle fått det mer rotete, tror jeg. Jeg får rett og slett ikke til å sette meg ned hvis det ligger noe et sted som ikke skal ligge der. Såklart begynner det med at ting har faste plasser, og da blir det for meg omtrent uforståelig at man ska legge fra seg ting et annet sted enn på plassen. Jeg tror kanskje det kan være lurt å spørre seg selv om hvorfor det blir rot før man prøver å få det ryddig. Er det noen bestemte ting som alltid blir rotete, bestemte rom, bestemte personer som roter, bestemte situasjoner? Også tenke på hvordan man kan løse akkurat dette. Et det for eksempel sånn at gangen alltid blir rotete. Da har man kanskje for mye der og ikke plass til å henge opp og sette fra seg ordentlig. Er det når man har det travelt at det blir rotete. Da kan man kanskje prøve å planlegge bedre for sånne situasjoner, sette frem ting på forhånd etc. Er det når man lager eller spiser mat at det blir rot? Da innfører man en regel på at det alltid skal ryddes før man spiser og med en gang etterpå. Dette høres sikkert litt "tante Sofie" ut, så jeg beklager det, men jeg har tro på at det meste kan løses hvis man ser på hvorfor det blir sånn. Men så kan det faktisk være at man er en person som trives selv om det er rot. Og da skal man faktisk tillate rotet, synes jeg. Ikke rydde for andre. Jeg trives kjempegodt på besøk i rotete hjem og ønsker ikke at noen skal rydde for meg selv om jeg vil ha det ryddig hjemme hos meg selv.

Kan signere hvert eneste ord.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat