Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-20, 16:33   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når fryse pizzasnurrer?

Maten bør kjøles ned så raskt som mulig for å forhindre bakterievekst i den temperatursonen hvor slikt skjer (som vel er verst mellom 10 og 40 grader). Problemet er at det å legge varme ting inn i kjøleskap eller fryser gjør at temperaturen øker i kjøleskap/fryser, og at maten som da allerede er nedkjølt, kan bli varmet opp.

Har du mulighet til å kjøle ned pizzasnurrene ute?

Angående tining: Jeg ville lagt pizzasnurrene i matboksen mens de var frosne. Hvis du lunker dem i microen før de legges i matpakka, så vil de bli varmet opp til en temperatur som er i vekstsonen for bakterier, og det er ikke å anbefale. Hvis du er bekymret for at pizzasnurrene ikke skal være tint til lunsj, så anbefaler jeg å heller tine dem opp i kjøleskapet natten over.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat