Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-14, 09:47   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Innen 5. november"

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har på jobb en årlig frist "innen oktober", som er ment å være "innen utgangen av 30. september, men som hvert år blir til "i løpet av oktober da", siden det store flertall ikke tenker på "innen oktober" som "i september" (evt glemmer hele greia, og kommer på det når det sendes ut påminnelse... i midten av oktober, som sier at "joda, i løpet av oktober går greit i år også siden det gjorde det i fjor)

Jeg for min del hadde aldri giddet å respektere en frist som jeg visste av erfaring at ikke ble overholdt av den eller de som satte den heller. Hvis det hvert år viser seg at fristen blir utsatt en måned, så jobber jeg ikke veldig dedikert med å bli ferdig til den egentlige fristen. Til det er det vanligvis alt for mye annet som haster mer. Så dette trenger ikke være grunnet i språktolkninger i det hele tatt, men heller i sedvane.

Ellers er jeg helt enig med Java i det hun sier om presisjonsgrad.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat