Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-17, 21:07   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Jeg vokste opp i en av nevnte bydeler på 70-80-90 tallet. Særlig de to første tiårene var det jo mye snakk om det samme som her og bakgrunnen er også en del av det samme. Rekruttering er lettere der mange med "dårlig" sosial bakgrunn samles i bomiljø og det skal ikke kimses av at det skapes en type aksept blant ungdommene mht å drite i skole og karakterer, dop, raske og store penger, kriminell status osv...Dette må det jobbes med på mange plan. Men generelt tror jeg ikke det er farlig eller utrygt i disse bydelene, akkurat som før. Jeg synes også det er en balansegang mellom mye fokus som fører til stigmatisering ( jeg var tidligere flau for å si hvor jeg kom fra) og at det faktisk må settes fokus på for å kunne jobbe med problemområdene. Og det "innfødte" i bydelene merker og reagerer på er det politikere og f.eks oss her i tråden ikke tar på alvor før det blir for store problemer.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat