Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-18, 14:09   #8
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen tipse meg om hvordan jeg bør legge opp trening?

Personlig så tok det flere år før jeg klarte å få til trening 4 ganger i uken, så jeg tenker i første omgang at du skal satse på 3 økter.

Du må tenke på hva som er fokuset ditt. Ønsker du mest å lære å løpe eller å trene styrke? Jeg ville ha satset på to økter i uka i det du ønsker å fokusere mest på, og så en økt på det andre.

Selv i dag synes jeg at det er vanskelig å dra på løpetur etter å ha trent styrke. Jeg trener dog ikke styrke i mer enn 40 minutter. Hvis jeg vil trene kondis etterpå, bruker jeg stasjonær sykkel mens jeg streamer noe morsomt.

De første årene jeg løp, løp jeg 1-2 kortere turer, så en lengre tur i helgen. Når jeg hadde overskudd til det, trente jeg også styrke. Husk at man trener bena masse med løping, så styrkeøkter kan fokusere på andre ting.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat