Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-07, 21:55   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

VAFLER

Disse er helt nydelige! Noen liker dem best uten søtstoff i og kardemomme i, men jeg elsker søte kakete vafler. Dere gjør som dere vil selv. En hel plate inneholder ca. 5 gram karbo, tror jeg. Det er bokhvete (som ikke er korn, men en plante?) i røren, men det kan kanskje byttes ut med johannesbrødkjernemel, er ikke sikker, aldri prøvd:

- 300 gr cottage cheese
- 9 stk egg
- 150 gr smeltet smør
- 1 ts salt
- 80 gr bokhvetemel
- 2 dl seterrømme
- Splenda etter smak, ca. 2 ss?
- kardemomme og/eller kanel

Kjøres sammen med en stavmikser. La svelle i ca 15 min. Stekes som vanlige pannekaker.

Denne kan fint brukes som pannekakerøre også, men erstatt da gjerne rømmen med like stor mengde kremfløte.

Tok bilde av baksten første gang jeg laget dem. Bildet er litt dårlig pga. dårlig lys, men:

Hva dere enn gjør, så IKKE bytt ut bokhvete med proteinpulver. Det satt fast og ble helt krise. Jeg klarte å steke dem i panne, men de ble temmelig lurvete. Lurvete med gode.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat