Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-24, 13:31   #77
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.223
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Sånn apropo det: tips til rekruttering?

Skal ikke si at det var avgjørende for alle, men for mange både voksne og ungdommer i mitt korps er Sensommerkonserten. Alle skolekorpsmusikanter fra 14 år og oppover inviteres med en uke i august. Noen ganger er det siste uka i sommerferien, andre ganger første skoleuke. Det en intensiv uke med øvelse mandag, tirsdag og torsdag, og øvelse på søndag formiddag og lydprøver og konsert søndag kveld i en stor park i byen. Det er proffe sangsolister og alltid stappfullt. Alle notene deles ut på mandagen (men jeg tror det er litt gjenbruk fra tidligere altså). Det er helt uforpliktende og gratis, og man binder seg ikke noe mer enn til den ene uka.

I år tror jeg det var 20 stykker som var med utenom de faste i korpset, og ca 15 har fortsatt. Blant annet meg og junior. Mange av de 15 er skolekorpsmusikanter som gjerne er med en periode før de drar ut i verden når de er ferdige med videregående. Men vi er faktisk tre foreldre som har hivd oss med også.

Til julekonserten var det også noen ekstra som var med. Da binder man seg til tre øvelser (tror jeg det var) + konserten. Veldig greit! Og selv om man kanskje ikke kan være med hver gang hele tiden, så er det gøy å være med når man kan. Fint miljø også, og god stemning.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat